Saturday 16 December 2017

Eur usd forex handelsstrategi 15 minuter


Avancerat system 15 (SWING 15 min TECH) Inskickad av Olivier Fördelat par: EURUSD, GBPUSD, EURJPY, GBPJPY Tidsram: 15 Min Handelstid: 6,45 AM till 5 PM, PARIS tid, GMT1 1 När du ska öppna en position Det första arbetet av din handelsdag kommer att vara att dra på varje diagram och för varje par: motstånd, stöd och trender linjer. Först från 4H tidsram, sedan på 1H tidsram och slutligen på 15 min tidsram. Du måste välja en färg av linjer för varje tidsram, eftersom du kommer att förstå hur starkt ditt stöd, motstånd eller trendlinje är när du kommer att titta på 15 min. En trendlinje kommer att ansluta minst 3 poäng. Den här märkningen tar bara 15 minuter och klockan 7 kommer du att ha 4 grafer EURUSD, GBPUSD, EURJPY och GBPJPY på 15 min tidsram. Nu är vi redo att handla och vi måste bara vänta på signalen på vår skärm När en 15 min ljusstake stänger ovanför eller under en trendlinje, stöd eller motstånd, har vi en signal att gå lång eller kort. Vi kan öppna en position Ok bra Men hur mycket ska jag riskera eller förvänta mig på denna handel. Låt oss se följande 2 VAD VIL ÄR STORLEDNINGEN AV STÄLLNINGEN Det här är den viktigaste delen av denna handelsteknik De flesta handlare tänker på hur många pips de vill vinna per handel, per månad eller per år. Men vi kommer att tänka på hur mycket andel av vår kapital vi vill vinna per handel, per månad eller per år. A - Du borde definiera den maximala andelen av ditt kapital du är redo att riskera för att öppna en position. Det kan vara 2, 3, 4 ,. 10. Till exempel mig, för närvarande är min maximala risk 6. Så nu delar du det med 2 (3 i mitt fall) och du kommer att ha din standardrisk, låt oss ringa det K1. och K2 kommer att vara K2K12 B - När du har en inmatningssignal måste du utvärdera ditt stopp 30, 40, 50,. 100 pips. I allmänhet bör ett stopp vara över eller under det sista låga eller höga (beror på om du är lång eller kort). Ta alltid med spridningen i inställningen på ditt stopp. C. Till exempel, om du uppskattar ditt stopp vid 40 pips (spridning ingår, vilket innebär att ditt stopp kommer att vara 37 pips om spridningen av din mäklare är 3 pips) och din K1 är 3. så betyder det att 40 pips borde vara lika med 3 av ditt kapital. D - Varför K1 och K2 Om du överväger varje par separat efter varje vinnande handel kommer du att handla K2 av din kapital och efter varje förlorad handel kommer du att handla med K1 av din kapital. Vi tar ett exempel på detta för att göra det tydligare: Ditt kapital är 10 000 eur och du ställer din risk K1 vid 3, det betyder att din standardrisk är 3 av 10 000 eur. 300 eur och din K2 kommer 6 så 600 eur, Nu har du en signal på EURUSD och din tidigare handel på det här paret var en lösare, så risken för denna handel kommer att vara K1 3 av ditt kapital, 300 eur Du uppskattar din STOP på 30 pips och EURUSD 1, 36 så du måste öppna en position på 136K (konto i EUR) och du vet att du inte kan förlora mer än 300 eur på denna handel. Nu undrar du hur mycket som kommer att bli din vinst. Låt oss se detta i tredje delen: 3 VAD ÄR MIN RESULTATMÅL Så mycket du kan A - kommer du att ange ett vinstmål på samma avstånd som ditt stopp. Glöm inte att inkludera spridningen B - Du kommer att sälja hälften av din position till det här vinstmålet och ställa in ett nytt stopp för andra hälften vid din ingångspunkt (breakheaven) C - Du kommer att flytta stoppet manuellt under eller över varje låg eller högt, efter trenden. Denna teknik är väldigt subjektiv i den meningen att, för olika handlare, stöd, motstånd och trendlinjer inte kommer att ses på samma plats. Ibland bör en signal inte tas: - När du har ställt ditt stopp ser du att vinstmålet är över ett starkt motstånd på en 4H TF eller 1H TF, så i det här fallet bör du inte öppna en position som dina chanser att priserna bryta motståndet är lågt. - Du borde inte skriva in en nyhetssändning, eftersom volatiliteten blir för hög - Var inte handel före 7 eller efter 17:00. PARIS TID - Inte handla på låga volatilitetsdagar. SÅ TÄLLER DET Om du har några frågor om det, snälla, känn dig fri att fråga mig. Inskickad av Olivier den 16 april 2010 - 09:09. Tack alla för att du intresserar dig för den här tekniken Henry, när du har dina ritningar från morgonen väntar du bara på signalen. Titta på denna graf: Försiktig Den sista fältet stänger under stödet. MEN det här stödet är inte längre giltigt på grund av fältet precis innan vilket kom under stödet men nära ovan. DETTA ÄR INTE EN SANT BREAKOUT För att komma in i en position bör barens stängning vara det lägsta under stödet. Här är ett exempel på en handel som jag tog på den 15 april (jag är fortfarande på den) på EURUSD Det är 6 45 am (Paris tid), bara vaknat, och mitt första jobb är att rita trendlinjen. På EURUSD, ingenting på 4H, så går jag till 1H och ritar den här första trendlinjen i rött. Sedan går jag till min 15 min-diagram och ritar en annan trendlinje i svart den här gången. Så jag bestämmer att jag idag kommer att gå in i EUR USD om en bar stängs under den röda trenden. Det kommer att vara riskabelt att sälja om en bar stänger under den svarta trenden eftersom vi är för nära från den starkaste röda trenderlinjen, och chansen att få en rebound på den är hög. Låt oss se vad som hände nästa Så här har vi en signal att sälja. Min tidigare handel på EURUSD var en lösare. Så jag kommer att handla K1 av mitt kapital på denna handel. (1,5 av min huvudstad för mig just nu) Jag vill ha mitt stopp för att vara precis ovanför den tidigare höga, så det blir 1.3651. 40 pips. Så min vinst 1 kommer att vara 40 pips på 1,3571. Till det här priset kommer jag att återuppta hälften av min position och sätta ett nytt stopp för den återstående positionen till mitt inträdespris, 1,3611. Så denna handel gick bra, hälften av min position såldes på 1,3571, och jag satte ett nytt stopp på 1,3611. Varje gång jag gör en ny hög flyttar jag mitt stopp precis ovanför. Det är 3 40 pm, 16 april (Paris tid), och det här är min position på EURUSD, mitt stopp är satt till 1,3571 och jag har redan säkrat 40 pips med 1,5 av MY CAPITAL.15 Min Forex Day Trading Strategy This Dagens handelsstrategi fungerar bra på 15 min-diagrammen. Strategin består av tre trendindikatorer: 1 långsiktig indikator (200EMA) för övergripande trendriktning och 2 kortsiktiga indikatorer (summer, octopus2) för laserskarpa inmatningar i den övergripande trendriktningen. Var god att experimentera med andra tidsramar. Indikatorer: 200 Exponentiell glidande medelvärde, summer, octopus2 Önskad tidsram: 15 minuter diagram Handelsseminarier: London och New York Bästa valutapar: något Exempel: EURUSD 15 Minutabel Som visas i EURUSD-diagrammet ovan, är den här kortfristiga fx-strategin gav oss 2 lönsamma försäljningssignaler i downtrend (pris under 200EMA). Båda affärerna stängdes i risk-till-belöning 1: 2. Pris över 200 EMA (bullish trendriktning) Octopus2 histogram målar grönfärgade streck (s) Buzzerindikatorn ändrar färg från röd till grön gt Öppna köpposition vid öppningen av nästa stapel. Stop-Loss: Placera en skyddande stop-loss 1-2 pips under den senaste sväng lågpunkten. Prismål: Avsluta köphandeln mot risk-till-belöning 1: 2 (dvs. riskera 25 pips för att göra 50). Alternativt, avsluta den långa handeln när Octopus2-indikatorn ändrar färg från grönt till rött. Pris under 200 EMA (bearish trendriktning) Octopus2 histogram målar rödfärgade streck (s) Buzzerindikatorn ändrar färg från grön till röd gt Öppna säljläget vid öppningen av nästa stapel. Stop-Loss: Placera en skyddande stopp-förlust 1-2 pips över den senaste svänghöjden. Prismål: Avsluta köphandeln mot risk-till-belöning 1: 2 (dvs. riskera 40 pips för att göra 80). Alternativt, avsluta korthandeln när Octopus2-indikatorn ändrar färg från röd till grön. Relaterade inlägg: Hämta Forex Analyzer PRO gratis idag Brand New Forex System med Super Accurate och Fast Signals Generating Technology. Forex Analyzer PRO genererar köp och säljsignaler direkt på ditt diagram med lasernoggrannhet och REPAINER ALDRIG upp till 200 pips varje dag Köp och Sälj Forexsignaler Avancerad Daglig Avkänningsavkänning E-post Mobilvarning Varningar Ingen Repainting eller Lagring Vi respekterar alltid din integritet på Dolphintrader. Analyst PIA First Fed39s ordförande Janet Yellen slår på ledningarna och konstaterar att en räntehöjning vid nästa möte sannolikt skulle vara lämplig om Fed bestämmer att uppgifter om sysselsättning och inflation fortsätter att röra sig i linje med förväntningarna. Otroligt vad ordet 39IF39 kan göra. Jag håller fast vid min tekniska korta USD-uppfattning. Jag har alltid funnit det fantastiskt hur diagrammen ibland kan leda till marknaden. Alla chatter är för högre priser och ändå har vi sett USD-korrigeringen vid den primära vändningsnivån (102.00) Om PIA-kartanalysen är korrekt, är nästa drag impulsiv ned till 99,00 och halsen på vår bearish huvud och axlar bildande ( se dagligt diagram). På kort sikt kan vi se en studsning av 100.70 (trend med högre lågnivåer). Detta bör endast användas för korta inlägg (så långt vi är berörda). Alla ögon på fredagens icke-lantbrukslön. Dåliga siffror (som jag tror skulle kunna vara sannolikt efter Trumps första dragkraft) och USD-rörelsen skulle vara väldigt skarp och aggressiv. Otroligt, marknaderna ger någon tro på något som helst efter bara 2-25bps ökar sedan december 2015 och mer eller mindre 8 år av sina priser kvar. Bra call Ian, jobbar på en lördags dedikation, inte i USD med några affärer med AUDNZD på mo men kommer frestas med låga.

No comments:

Post a Comment