Tuesday 19 December 2017

Forex handlare berättelser


OANDA använder cookies för att göra våra webbplatser enkla att använda och anpassade till våra besökare. Cookies kan inte användas för att identifiera dig personligen. Genom att besöka vår webbplats godkänner du OANDA8217s användning av cookies i enlighet med vår integritetspolicy. För att blockera, radera eller hantera cookies, besök cacookies. org. Att begränsa cookies hindrar dig från att använda vissa av funktionaliteten på vår webbplats. Ladda ner vår Mobile Apps Öppna ett konto ampltiframe src4489469.fls. doubleclickactivityisrc4489469typenewsi0catoanda0u1fxtradeiddclatdcrdidtagforchilddirectedtreatmentord1num1 mcesrc4489469.fls. doubleclickactivityisrc4489469typenewsi0catoanda0u1fxtradeiddclatdcrdidtagforchilddirectedtreatmentord1num1 width1 height1 frameborder0 styledisplay: none mcestyledisplay: noneampgtampltiframeampgt Forex Trader Stories Learning forex Kom ihåg att theres ingen typisk historia. En del handel på heltid, andra deltid och andra på jobbet. Några handlare följer sina tarminstinkter andra använder 100 automatiserade program som kör en halv värld bort. Dessa intervjuer i full längd visar att Forex Trading-strategin är unik för varje enskild individ. Vad är din stil Rodrigo Villela är handelschef för ett internationellt handelsföretag baserat i Mexico City. Han använder fxTrade på sitt jobb för att säkra sin företags exponering mot volatila utländska valutor och silver, och till och med för att göra spekulativa vinster för sitt företag med något av sitt överskott i kassaflödet. Sean Porter gjorde en livslång fascination med valutor till egenföretagande med sin upptäckt av online-valutahandel 2000 och har handlat forex heltid sedan han upptäckte bärahandeln i början av 2005. Sean bor nära New Orleans och är en överlevande av orkanen Katrina och av tillfälliga stormar. Berömda näringsidkare OptiLab Partners AB Fatburs Brunnsgata 31 118 28 Stockholm Sverige Handel med utländsk valuta på margin har en hög risk och kan inte vara lämplig för alla investerare. Den höga hävstångseffekten kan fungera mot dig såväl som för dig. Innan du bestämmer dig för att investera i utländsk valuta bör du noga överväga dina investeringsmål, nivå av erfarenhet och risk aptit. Ingen information eller åsikt på denna webbplats bör tas som en uppmaning eller ett erbjudande att köpa eller sälja några valuta, eget kapital eller andra finansiella instrument eller tjänster. Tidigare resultat är ingen indikation eller garanti för framtida prestanda. Läs vår juridiska ansvarsfriskrivning. kopiera 2017 OptiLab Partners AB. All Rights Reserved.9 Saker du Didn8217t veta om framgångsrika Forex Traders Vad handlar det om framgångsrika Forex-handlare som skiljer dem från resten En välkänd siffra i Forex World är att 95 av Forex-handlare misslyckas. Medan inget reellt bevis på detta nummer finns kan jag garantera att it8217s är mycket nära 100. Så vad är det som sätter dessa handlare i topp 5 procent Framgångsrika Forex Traders Tänk annorlunda We8217ve alla hörde de typiska skälen som erfarenhet, disciplin och styrka. Men vad är det som verkligen gör dem ticka I den här artikeln kommer I8217m att bryta ner nio av de mindre kända egenskaperna som framgångsrika Forex-handlare har gemensamt. Genom framgångsrik menar jag alltid lönsam, först och främst. Men jag skulle argumentera för att framgång i allting också mäts av nivån av lycka och övergripande livskvalitet. Därför definierar vi8217ll en framgångsrik Forex-näringsidkare som någon som handlar av de rätta skälen och kan nå sina mål genom att handla Forex-marknaden. Innan vi börjar, gillar jag att göra en sak kristallklar. There8217s talar mycket där ute (och har varit en tid) om huruvida någon konsekvent kan dra nytta av handel med Forex. Jag vet för att jag brukade vara den person som skulle söka bevis på internet. Jag letade efter en viss stråle av hopp som skulle kunna bidra till att motivera den oändliga tortyren som jag sätter mig igenom under de första tre åren av min handels karriär. Here8217s tar jag på it8230 I8217m verkligen en del av 8220anyone8221 så svaret är en rungande 8220yes8221, alla kan konsekvent vinsthandel Forex. Don8217t låt någonting berätta för dig annorlunda. Du8217 är den enda som kan avgöra om du blir lönsam. You8217re i kontroll 8211 har du alltid varit och alltid kommer att vara. Så what8217s hemligheten till framgång Tyvärr, den enda hemligheten är att det inte finns någon hemlighet. Även om det inte finns någon riktig hemlighet till framgång, finns det lite råd som absolut kommer att avgöra om du blir lönsam. It8217s något som varje framgångsrik Forex-handlare har gemensamt, och it8217s är inte förhandlingsbara. Problemet är att så många Forex-handlare kämpar i åratal, och strax innan deras genombrottblick slänger de i handduken. Eller de tar en tvåårs hiatus och tvingas börja om igen. Jag vet för att jag hör historierna. De om hur Joe Schmo försökte i två år för att göra denna Forex-sak att fungera, men han var bara inte ute för det. Vad Joe misslyckades med att inse är att hans 8220ah ha8221 ögonblick var precis runt hörnet. Detta gäller för alla satsningar i livet, men it8217s har aldrig varit mer sant än det är när det gäller att bli en framgångsrik Forex-handlare. Nu när that8217s rensats upp, let8217s ta en titt på några andra viktiga egenskaper som framgångsrika Forex-handlare har gemensamt. Detta är inte alls en komplett lista, men den täcker några av de viktigaste (och mindre vanliga) egenskaperna. Dela den här bilden på din webbplats 1 De förlorar inte innan e-posterna börjar hälla in, låt mig förklara8230 Ingen Forex-handlare är utan förluster. Men there8217s är en distinkt skillnad mellan hur starthandlaren förlorar och hur den framgångsrika Forex-näringsidkaren förlorar. Vad är det För att uttrycka det kortfattat 8211 tänkesätt. De flesta som börjar på Forex marknaden ser en förlust som en dålig sak. It8217s ett sätt att signalera att de gjorde något fel. Att göra något fel är dåligt. Åtminstone det som vi kommer att tro på under våra liv. Men den framgångsrika näringsidkaren ser inte det som en 8220bad8221 sak. It8217 är inte ett straff eftersom Forex-marknaden isn8217t kan straffa. Det vet inte vart du kom in på marknaden eller var din stoppavbrott var, så hur kan det eventuellt straffa dig? Don8217a tar mig fel, ingen gillar att se en handel gå emot dem. Jag bryr mig inte om du har handlat i en månad eller tio år, och det är mycket roligare att tjäna pengar än att förlora pengar. Men bara för att en handel inte gör din väg betyder inte att du borde ta det personligen. Att tänka på detta sätt kommer bara att gräva hålet djupare. Den framgångsrika Forex-handlaren har tanken att en förlust bara är feedback. It8217s market8217s sätt att motbevisa en handel setup. Det är bara det som Forex-marknaden har förmågan att göra, eftersom det inte vet någonting om dig eller var du kom in på marknaden, det bryr sig inte heller. Förluster kan vara ett kraftfullt sätt att lära sig. Men kom ihåg att även en handel som hamnar som förlust kan vara rätt beslut. Hur är det möjligt Om you8217ve definierade din kant och inställningen uppfyllde alla dina kriterier för att komma in på marknaden så gjorde du allt du kan göra. Resten är upp till marknaden, och vissa dagar spelar marknaden bara inte. Nästa gång du har en förlust, analysera den som konstruktiv feedback för att se hur du kan förbättra nästa gång. Tänk bara på att även en A-inställning inte fungerar alltid. I8217ve hade många handelsuppsättningar som inte fungerade som jag skulle gärna ta varje vecka. Det är för att jag vet att min kant kommer att vinna ut över tiden och sätta pengar på mitt konto. Faktum är att en bra övning efter en förlorad handel är att fråga dig själv, 8220 skulle jag ta samma inställning igen nästa vecka om den presenterade sig8221 Du borde alltid kunna svara på den här frågan med en rungande 8220yes8221. Om du svarar med en 8220no8221 måste du ta ett steg tillbaka, ta reda på var det gick fel och korrigera det för nästa handel. Ett alldeles för vanligt sagt är att handelsförluster är kostnaden för att göra affärer. Medan jag håller med om att de är oundvikliga, är jag inte enig med analogien. I stället för att märka en förlust som en affärskostnad. varför inte tänka på det som en företagsinvestering Varje förlust är en investering i ditt handelsföretag och i sista hand din handelsutbildning. Detta är ett mycket mer konstruktivt sätt att spendera dina pengar. Pengarna du lägger på risk för en viss handel, oavsett om det är 517 eller 5, är en investering med den bästa Forex-tränaren i världen 8211 på marknaden. Håll ett öppet sinne och it8217ll visar dig allt du behöver veta. 2 De använder prisåtgärd Varje framgångsrik Forex-handlare I8217ve har någonsin träffat använder prisåtgärder på något sätt, form eller form. Det betyder inte att de använder prisåtgärder på samma sätt som jag använder det, men de använder någon form av prisåtgärder som en del av sin handelsstrategi. Om en näringsidkare använder rå prisåtgärder eller helt enkelt identifierar nyckelnivåer på marknaden spelar prisåtgärder en viktig roll i någon strategi. That8217s eftersom det tjänar som en representation av psykologin inom en marknad. Det ger oss lite inblick i andra handelsmän. Att ha en aning om var köp och sälja order finns på marknaden är avgörande för att bli en framgångsrik Forex-handlare. Det kan stärka alla handelsstrategier genom att ge områden att titta på potentiella poster samt resultatmål. Trading Forex utan att använda någon form av prisåtgärd är som att försöka köra bil med ett öga stängt. Det kan göras, men jag skulle inte rekommendera det. 3 De har en definierad kant Jag ser mycket prat kring internet om behovet av en näringsidkare att utveckla en kant och definiera den. Och om jag är värdig, är det mesta av vad jag läser där ute ganska oroväckande. It8217s lite undrar varför så många handlare har svårt att förstå vikten. Så vad exakt är en 8220edge8221 och varför är det viktigt? En kant (i min bok) handlar om hur du handlar som kan hjälpa till med att lägga oddsen till din fördel. It8217s en kombination av tidsramen du handlar, de prisåtgärder strategier du använder, de nyckelnivåer du har identifierat, din risk att belöna förhållandet. etc. Det går till och med så långt som din för - och posthandel rutin. Hur hanterar du förluster Vad gör du när du vinner Dessa är alla saker som utgör din handelskant. Även om det finns dussintals faktorer som gör din kant, behöver du inte behärska dem alla samtidigt. Inte heller måste du behärska dem alla för att börja lägga oddsen till din fördel. It8217 är helt naturligt att behärska en uppsättning faktorer och sedan sakta expandera till andra för att ytterligare definiera din kant. Inte bara är detta naturligt, det är det föredragna sättet att lära sig. Har du någonsin hört ordstäv, 8220jack av alla affärer, mästare på none8221 Om du försöker behärska för många av dessa faktorer samtidigt, ställer du dig själv för att bli bra på många faktorer som gör din kant. Istället bli en mästare på två eller tre faktorer. You8217ll tycker att detta är det snabba spåret för att bli lönsamt och mycket mindre stressigt än att försöka bli bra på tjugo faktorer. När du har behärskat dessa tre eller fyra saker, expandera du till andra för att fortsätta stapla oddsen till din fördel. Mästaren identifierar exempelvis nyckelnivåer tillsammans med en prisåtgärdsstrategi, t. ex. stiftfältet. Det här är verkligen allt du behöver för att börja se din vinstkurva ökning. När du väl är bekväm med de två, stärka din handelskant genom att lära dig slutförluststrategier eller olika inmatnings - och utträdesstrategier. Nyckeln är att bara ta itu med en eller två faktorer åt gången. Med en långsam och stabil inställning kommer du på vägen till att bli en framgångsrik Forex-näringsidkare på nolltid. 4 De Arent försöker för hårt Men försöker hårt är vad som krävs, right8230 Detta kan gälla för andra satsningar i livet, men Forex är undantaget. Framgångsrika Forex-handlare vet att försöker för hårt är ett tecken på att någonting isn8217t är rätt. Detta skiljer sig från att studera hårt. Som en ny näringsidkare till Forex, studerar marknaden för att inkludera hur olika valutapar flyttar är starkt rekommenderat. Men försöker att göra ett handelsstrategi arbete kommer bara att leda till destruktivt beteende, som emotionell handel. Jack Schwager, författare av Market Wizards serien sa det bäst när han sa att 8220good trading should be effortless8221. I8217m en stor fan av denna bokserie. Du kan hitta dessa böcker här om du är intresserad av en bra läsning. Jag kommer ihåg när jag först började handla Forex, jag skulle spendera otaliga timmar att studera inställningar under helgen och inte bara i ett sammanträde. Jag skulle ofta komma tillbaka till mitt handelsdisk flera gånger på lördag och söndag. Då på måndag, skulle jag oftast sluta ta en helt annan handel setup bara för att titta på den ursprungliga inställningen flytta i avsedd riktning utan mig. Ljudbekant jag försökte för hårt för att få det att fungera8230 Så fort jag slutade överanalysera handelsuppsättningar och försöka få dem att fungera började min vinstkurva stiga. Nu spenderar jag kanske 20 minuter per dag och tittar på mina diagram. Undantaget är de diagram som jag postar på den här sidan självklart. Så kontra-intuitiv som det kan tyckas, att lära sig att inte försöka så svårt var en av de saker som helt förändrade min handels karriär till det bättre. Lär dig att lita på din intuition och sluta att gissa dig själv. Framgångsrika Forex-handlare har noterat detta, vilket varför de lät marknaden göra tunga lyft för dem. 5 De tror på risker för pengar Det är ofta de minsta sakerna i livet som påverkar den största förbättringen. Begreppet tänkande när det gäller pengar som riskeras när det gäller Forex trading är inget undantag. It8217 är ett extremt enkelt koncept som kan få stor påverkan på din resa till att bli en framgångsrik näringsidkare. I8217ve har aldrig träffat en framgångsrik Forex-näringsidkare som inte visste hur mycket pengar de riskerade på någon given handel. Du kanske tror att det är ett självklart uttalande, men ett överraskande antal handelsmän don8217t tänker på hur mycket pengar som är i fara innan man öppnar en handel. Detta beror på att de använder en godtycklig procentandel för att beräkna risk, till exempel en eller två procent av deras handelsbalansräkning. Tänk på din senaste handel ett ögonblick. Har du definierat det exakta dollarbeloppet som är i riskzonen innan du sätter på handel Eller var du mer fokuserad på antalet pips och den procentandel av ditt konto som är i riskzonen Bekvämligheten med Forexpositionsstorlekens kalkylatorer har gjort det så att vi aldrig behöver överväga riskbeloppet. Denna bekvämlighet har orsakat en stor överskott. Don8217t tar mig fel, jag använder positionens storlek kalkylator på länken ovan före varje handel. Men I8217m är bara intresserad av hur mycket pengar som är i fara 8211 Jag kunde bryr mig mindre om andelen (i naturen självklart). Är det samma sak Ja och nej. Självklart är 2 av 5 000 100. I detta avseende är 2 och 100 i huvudsak samma sak. Men med tanke på hur vårt sinne uppfattar dessa två figurer är de i motsatta ändar av spektrumet. Jag skrev en artikel ett tag tillbaka kallas, Pips och Procent kommer bara att få dig så långt. I det talar jag om behovet av att tänka i form av pengar riskerad vs. pips eller procentsatser. Det beror på att pips och procentandelar inte har något känslomässigt värde. Så när du definierar din risk på en handel som en procentandel, utlöser den bara den logiska sidan av din hjärna och lämnar den emotionella sidan som söker efter mer. Detta innebär att när du tänker i procent av procenten definierar du bara din risk men du accepterar inte den. Så fort du konverterar den procenten till ett dollarbelopp, kan ditt sinne visualisera hur 100 ser ut. Detta gör det möjligt för dig att avgöra om you8217re är beredd att förlora den 100. Med andra ord är handeln i fråga tillräckligt bra för din 100 It8217s mycket lättare att riskera 2 utan att fullt ut acceptera den potentiella förlusten eftersom den inte bär det emotionella värdet som pengar gör . Framgångsrika valutahandlare vet det här. Därför definierar de alltid sin risk i form av pengar. De kan använda en procentsats som ett tröskelvärde för hur mycket de får riskera, men när det gäller att fullt ut acceptera risken innan man sätter på handeln är pengar det enda sättet att tänka på. 6 De behöver inte pengarna Det finns många garantier på Forex-marknaden. Men en garanti jag kan göra utan tvekan är att det inte finns någon framgångsrik Forex-handlare som handlar idag för pengar han behöver i morgon. Med andra ord handlar Forex för att få en viss summa pengar inom en viss tidsperiod. I8217m säger inte att du kan generera större delen av din inkomst från Forex Trading och göra det på heltid. Jag skulle motsäga mig om jag gjorde det uttalandet. Vad jag säger är att ingen framgångsrik Forex-näringsidkare behöver en vinna idag för att betala elräkningen i morgon. Ingen näringsidkare kan behålla den typen av tryck och bli konsekvent lönsam. Den typen av miljö kommer bara att främja destruktiva känslor som rädsla och girighet. Detta ämne tar oss tillbaka till det faktum att framgångsrika Forex-handlare don8217t försöker för hårt. Om du behöver pengar från handel för att betala räkningar är oddsen att du8217ll känner sig pressad att vinna. Om du känner dig pressad för att vinna you8217ll försöker du verkligen för svårt istället för att låta marknaden göra det tunga. Du bör bara handla med pengar som du är beredd att förlora. Don8217t handla med de pengar du behöver betala hyra. På samma sätt tillåter don8217t pengarna att vara din enda anledning till handel. Självklart är lusten efter pengar det som lockade oss till handel i första hand, men don8217t låter det bli din enda önskan. Fira utmaningen och fokusera på resan till att bli en framgångsrik Forex-handlare och pengarna kommer att komma. 7 De vet när man ska gå bort Naturligtvis talar jag om att ta en andning, inte gå iväg helt och hållet. Alla framgångsrika Forex-handlare vet när de ska gå och ta en paus. De som verkligen är passionerade för handel med Forex vet hur svårt det kan vara att ibland gå bort från marknaden. Men det är absolut nödvändigt att bli en framgångsrik näringsidkare. Gångavstånd kan vara särskilt svårt efter en handel. Detta beror på att våra känslor löper vild och ofta blir det bästa av oss. Men det kan vara bra att vandra bort vid denna tidpunkt. Efter en vinnning känner vi oss bra om oss själva och vår handelsstrategi. Det känns som att saker äntligen börjar klicka. Att gå iväg vid den här tiden kan kännas som att gå bort från TV: n efter att ditt favoritsporter lagts upp. Men att gå bort vid denna tidpunkt kan vara exakt vad du behöver. Att ta en paus efter en seger kommer att låta dina känslor lösa sig. Efter vinsten känner du dig upphetsad och stolt över dig själv, och du har all rätt att vara. Men stolthet och spänning har ingen plats på Forex marknaden. Så nästa gång du har en vinnande handel, klappa dig själv på ryggen och gå sedan bort. När du kommer tillbaka till ditt handelsbord kommer dina känslor att vara under kontroll och du är redo att närma dig marknaden i en neutral sinnestillstånd. Vad gör du omedelbart efter en förlust kan jag prata för dig, men jag vet vad jag brukade göra. Jag skulle genast börja gå igenom alla mina diagram som letar efter en ny setup. Detta är en fälla Om du gör det här betyder det att dina känslor blir det bästa av dig. Efter en förlust it8217s är alltför lätt att känna som om du behöver vinna dina pengar tillbaka. I stället för att se en förlust som en anledning att hoppa tillbaka på marknaden, ta det som en signal för att se på vad du kunde ha gjort annorlunda. Kom ihåg att it8217s bara återkoppling. Så varför är felfrekvensen så hög för Forex-handlare. Enkelt uttryckt, de flesta handlare haven8217t lärde sig ännu att förlora. Våra känslor kommer alltid att försöka uppväga vår logik efter en förlust it8217s mänskliga natur. Nyckeln till att bli framgångsrik isn8217t om att eliminera känslor efter en förlust, it8217s om att kanalisera dem på ett sätt som gör dig till en bättre näringsidkare. Den framgångsrika Forex-handlaren vet detta och har lärt sig hur man styr dessa känslor. Ofta börjar processen med att kontrollera dessa känslor med att gå och ta en paus. En sak som I8217ve fann hjälp efter en handel är att stänga min handelsplattform tills dagen stänger klockan 17.00 New York. Det här är när jag gör större delen av min analys ändå eftersom jag handlar den dagliga tidsramen. Så det är bara vettigt att ta en andning tills dess. Du kan självklart anpassa det till vilken tid du handlar. It8217 är ett riktigt enkelt, men ändå extremt användbart sätt att styra dina känslor. Även om it8217s enkelt, hittar du troligen att gå bort efter att en handel varit en av de svåraste förändringarna som du hade att göra med det sätt du handlar. Men lita på mig när jag säger att det kan ha en drastisk effekt på din konsistens och sätta dig ett steg närmare att bli en framgångsrik Forex-handlare. 8 De fokuserar inte på vinster och förluster Du kan idag besöka en Forex-webbplats utan att se en annons för någon strategi som lovar en 98-vinst. Varför är det Det är för att en hög vinstnivå behövs för att bli en framgångsrik Forex-näringsidkare Inte ens nära De gör det för att det säljer. Som människor vi älskar att vinna, förnekar det inte. Om you8217ve någonsin spelat sport eller såg ditt favoritsporter på TV I8217 är du säker på att du kan relatera. Känslan när ditt favoritlag vinner är berusande. De som bakom 8220strategy8221 som producerar en förmodad 98-win-sats vet detta och utnyttjar det för att tjäna pengar. Ingen kommer att lockas att spendera pengar när de ser en rubrik som lovar en 50-vinnarsats. Men vad händer om det är en strategi med en riktig risk för att belöna förhållandet som syftar till 300 för varje 100 riskerade. Vid en 50-win-sats, som8282s, får 20 vinster på ett 5000 konto under 10 trades. Framgångsrika valutahandlare vet det här. De insåg för länge sedan att it8217s inte handlar om att vinna en hög andel av tiden. It8217s om att maximera summan av pengar som gjorts på vinster och minimera mängden pengar som förlorats på förlorare. Det betyder inte att alla framgångsrika Forex-handlare använder denna exakta risk för att belöna förhållandet. Varje näringsidkare använder det som fungerar bäst för dem. Men varje framgångsrik näringsidkare vet att rätt riskhantering är absolut nödvändig för att bygga ett handelskonto, medan en hög vinstnivå oftast bara är bra för att bygga ett ego. 9 De gav inte upp Även om den här är sist på listan är it8217s faktiskt den viktigaste för din framgång som näringsidkare. I8217ve har under åren funnit att många människor, inklusive Forex-handlare, förlorar platsen för detta mycket enkla faktum. Det enda sättet du kan misslyckas med att bli en framgångsrik Forex-näringsidkare är om du ger upp. Det här låter självklart, men det förvånar mig fortfarande hur ofta jag ser detta drag (om du vill kalla det så) bort från listan med anledningar till att en viss näringsidkare blev framgångsrik. Here8217s ett bra exempel på en näringsidkare som aldrig gav upp och nu skördar fördelarna8230 Jag mötte en gång Forex-näringsidkare som hade handlat i nästan 30 år. Den här killen handlade marknaden innan internet var till och med offentligt tillgängligt. Tillbaka när du var tvungen att ringa in order per telefon. Hur som helst, från och med 2011 handlade killen en kontostørrelse till var en lönsam handel varierade mellan 50k och 100k. Naturligtvis har han gjort någonting rätt under de senaste 30 åren. Någon frågade honom vad han skulle tillskriva som en orsak till hans framgång. Förväntade honom att säga korrekt riskhantering eller skära förluster svarade han med fyra korta ord8230 8220 Jag gav aldrig upp8221 Det var hans enda svar på frågan. Han fortsatte senare med att säga att han hade blivit slagen mer än någon någonsin kunde tro. Till och med där han hade förlorat alla sina pengar. Inte bara handel med pengar, men varje öre till hans namn. Han var så besatt att han blev framgångsrik att han hade riskerat alla pengar han hade och förlorade. Inte bara kämpade han igenom det, men han fortsatte att bli en miljonär. Dessa misstag i hans tidiga handelsdagar hindrade honom, de bemyndigade honom och drivit sin vilja att bli en framgångsrik Forex-handlare. Korsa mitt hjärta that8217s en sann historia. Den här killen var en näringsidkare som använde sina egna pengar, inte en handelshandlare (även om han hade en stint som en handelshandlare under sin handels karriär). Men han gjorde sina miljoner som en detaljhandlare. I8217m kommer inte att nämna ett namn (så snälla don8217t fråga) för att jag senast hörde att han gick i pension och ville ha så lite som möjligt. Var noga med att minnas denna historia varje gång du kommer ner på dig själv. Nästa gång du förlorar en handel eller till och med spränga ett handelskonto, kom ihåg att inte ge upp är 1-tangenten för att bli en framgångsrik Forex-handlare. Du kommer aldrig att känna misslyckande om du inte ger upp, precis som du aldrig kommer smaka seger om du inte fortsätter. Jag hoppas att den här artikeln har kollat ​​lite på de mindre kända egenskaperna hos framgångsrika Forex-handlare. Om du bara kommer ihåg en sak från den här artikeln, kom ihåg att aldrig ge upp och alltid vara patient. Att bli en framgångsrik Forex-handlare är en maraton, inte en sprint. Vad är några egenskaper du har noterat om framgångsrika Forex-handlare Vänligen lämna ditt svar i kommentarfältet nedan.

No comments:

Post a Comment